Pagina 1 din 1

REGIUNEA NORD VEST

Scris: Joi Mar 07, 2019 9:38 am
de caius
GHERGHEL ALINA FLORINA, șef centru al Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități din cadrul Asociație „SOS Autism” Bihor, am terminat asistență socială și master cu specializarea administrație publică și dezvoltate comunitară la Facultatea din Oradea. Am lucrat 11 ani la DGASPC Bihor, iar din 2016 la Asociația „S.O.S Autism” Bihor. Nu sunt mamă de copil cu autism, dar am o nepoată de 18 ani cu TSA, scopul meu în asociație este de a sprijini atât copiii, cât și părinții, din toate punctele de vedere. Susțin propunerile rețelei RO-TSA legate de educație și sănătate. Din punctul nostru de vedere, problema majoră este decontarea terapiilor și în cazul persoanelor adulte.

MANOLE PAULA OFELIA, psiholog clinician, membru în Asociația „CES – Colaborăm, Educăm, Sprijinim”, Oradea, profesor de educație specială la CȘEI nr. 1 Oradea, absolventă a Facultății de Psihologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane din Oradea în anul 2008, cu master în Psihologie Clinică, Psihoterapie și Consiliere în anul 2010. Studii postuniversitare de Mentor și formare de specialitate în domeniul psihologiei clinice. Experiență profesională de 7 ani, profesor consilier timp de 2 ani la CJRAE Bihor, iar din 2014 până în prezent profesor de educație specială la CȘEI nr. 1 Oradea. Asociația „CES-Colaborăm Educăm Sprijinim” este o organizație neguvernamentală înființată în 2011 în Oradea ca rezultat final al unui parteneriat școlar multilateral Comenius, de către profesorii școlii speciale Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, coordonator al proiectului. Scopul asociației este de a susține și îmbunătăți activitatea școlară și de a aborda problemele persoanelor cu dizabilități într-o manieră personalizată și integrativă. Asociația are în componență 36 de cadre didactice care lucrează în domeniul educației speciale din județul Bihor. Activitățile asociației se îndreaptă spre: elevi cu CES diagnosticați cu deficiențe mintale, Tulburări ale limbajului, Tulburare din Spectrul Autismului (TSA), ADHD, Tulburări specifice de învățare (TSI). Avem personal didactic (psihologi, consilieri, profesori, profesori de sprijin, educatori, kinetoterapeuți), ne bazăm pe sprijinul părinții copiilor, tinerilor și adulților cu CES, colaborăm cu profesori universitari și cercetători și studenți la profilele de specialitate.

ȘTEFĂNESCU CORINA MIHAELA, președinte al Asociației „Believe” Cluj-Napoca, psiholog clinian și psihoterapeut cognitiv-comportamental acreditată de către Colegiul Psihologilor din România. După finalizarea Universității din North Texas, am devenit Board Certificated Behavior Analyst. Consider că prin intermediul aestei rețele putem să schimbăm multe și de aceea doresc să mă implic și mai mult. Lucrez cu copii cu tulburare din spectrul autist din anul 2009. În această perioadă am lucrat cu copii de diverse vârste, precum și cu copii cu nevoi speciale, altele pe lângă cele ce țin de tulburarea din spectrul autist. În cadrul Centrului Believe Cluj-Napoca lucrăm cu copii cu tulburare din spectrul autist și nu numai. În procesul de recuperare sunt importante următoarele aspecte: intervenția timpurie, calitatea serviciilor, potențialul copilului și implicarea familiei. Consider că aceste aspecte sunt importante și trebuie să ținem cont în cadrul proiectului și al acestei Rețele RO TSA și de propunerile adresate.